Služby po druhé

Dnes som bola po mesiaci znova reklamovať v predajni ružového operátora. Ani za tak dlhý čas mi totiž neboli schopní doručiť nový telefón na pevnú linku.
Spísali so mňou taký istý papier ako pred mesiacom a stornovali faktúru za dva mesiace, počas ktorej mi síce poskytovali službu, ale ja som ju pre ich chybu nemohla využívať. A urgentne mi teda vraj doručia telefón. Na moju otázku, čo presne znamená urgentne (štandard je 30 dní), nevedela slečna/predavačka odpovedať.

Ale to už mi prišlo ako taký ružový folklór.
Inšiô sa mi zdalo minimálne zvláštne.

Uprostred úradovania (slečna/predavačka A, ktorá ma mala na starosti, priebežne pobehovala od jednej tlačiarne a jednej vedúcej k druhej tlačiarni a k druhej vedúcej) mi dcérka oznámila, že potrebuje ísť cikať. Odchytila som teda prvú okolopobehujúcu slečnu/predavačku B a spýtala sa jej: "Prosím, môže tu ísť dcérka na záchod?"
Slečna B sa na momentík zarazila a potom odvetila: "Ja neviem, kde sa v Malackách dá ísť na záchod!"
Relatívne pokojne (vzhľadom na situáciu, ktorú som v predajni už 15 minút riešila): "Predpokladám, že vy tu máte tiež telesné potreby, takže aspoň jeden záchod tu máte."
Slečna/predavačka urazene: "No, ale to nie je záchod pre zákazníkov!!!"
(Ja už trochu dôraznejšie): "Dcérka má šesť rokov. To sa tu má pocikať? Bude to pre vás príjemnejšie riešenie, ako keby použila záchod pre zamestnancov? Alebo ju mám zobrať von na ulicu, aby sa vycikala pred obchodom? To by bolo podľa vás v poriadku???"
Slečna B vytreštila oči, potom začala habkať: "Eee, zamestnanecký záchod je predsa...."

Do toho pribehla slečna A (predajňa je malá, a aj keď bola plná iných zákazníkov a slečien/predavačiek, počula minimálne časť môjho rozhovoru so slečnou B ) a povedala mi: "Ja tam malú vezmem."

No ešte že tak.

Súvisiaci článok: Služby

Kategória:

Komentáre

Súdiac podľa prvej odpovede, musela byť slečna B riadne vystresovaná, inak si to neviem vysvetliť Smile
A skúsenosti s reklamáciami u operátorov, nuž, či ružový, oranžový, či modrý, prašť ako uhoď ,bohužiaľ zabrali väčšinou až krajné riešenia typu skorovyhrážok, je mi z toho smutno, lebo nemám rada takýto typ jednania ...

s ružovým mám tiež svoje skúsenosti. dva mesiace im trvalo, pokým preložili linku z TT do 10 km vzdialenej obce, podotýkam, že stačilo iba "oživiť" zásuvku. Keď som to bola urgovať po prvý krát, povedali mi, že najprv to musia zahlásiť do (tuším) Košíc, pretože tam je vraj hlavná ružová základňa. Pýtam sa, či aj technik bude musieť prísť až z Košíc? Divné oči pracovníka na mňa, lebo nechápem, čo s tým, že potrebujem svoj telefón preložiť z TT do o 10 km od TT vzdialenej obce, majú Košice, či iné mesto. No, máme tam základňu. A technikov máme, ale ten, ktorý to má na starosti má dovolneku, a ja na to, nikto ho nezastupuje? Nuž nič, nakoniec sa mi pošťastilo v tejto ružovej inštitúcii brigádovať, už som to potom pochopila, prečo im všetko tak dlho trvá. Národným pracovným špotrom pre technikov tam bolo, čo najlepšie sa schovať, aby Ťa zákazník, šéf, kolegy, proste nikto nenašiel a hlavne nedvíhať služobný telefón, občas bolo treba osláviť meniny jedného kolegu, potom druhého kolegu, potom bolo treba použiť firemné auto na súkromné účely, lebo v Tescu dostali banbány, alebo ponožky a tak, potom bolo treba deti odviezť domov a podobne. Jediní, ktorí pracovali (nuž podľa rôzneho uhlu pohľadu) boli operátori na predajných miestach, tí sa zašívať nemohli, alebo mohli? lebo sa mi darilo vždy dlho čakať v rade, lebo zo 4 miest boli permanentne v prevádzke iba dve, či jedno, preto tie rady. Asi tak.

U ružového roky pracovala švagriná, takže skazky potvrdzujem ;-).

Za nejakých 16 rokov, čo využívam služby rôznych operátorov, mám už bohaté skúsenosti rôzneho druhu, čiže nejaké nedoručenie telefónu ma neprekvapilo.
Konkrétne pri tomto ružovom by ma skôr prekvapilo, keby som svoju vec vybavila na prvý krát :-D.

Viem, že slečny/predavačky majú v podstate nulový dosah na to, čo sa deje ďalej vo firme, takže na ne zásadne nekričím, ani nie som nepríjemná.
(Síce, asi záleží od uhlu pohľadu, ale ak by ma zažili nepríjemnú, poznali by rozdiel *lol*)

Naozaj ma však tentoraz dostalo také obyčajné ľudské nepochopenie. Slečna síce zjavne nemá vlastné deti v mladšom školskom veku (hádala som jej maximálne 20 rokov, ak by nejaké už náhodou aj stihla, bolo by to nanajvýš batoľa), a zrejme nemá ani skúsenosti s cudzími - ale to ju v mojich očiach nijako neospravedlnilo.
Pritom taká blbosť - pustiť malé dievčatko na zamestnanecký záchod!
A ona ho išla brániť ako Bastilu Shok

Celkovo si všímam, že predavači v niektorých prípadoch možno aj dostanú nejaké miniškolenie o jednaní so zákazníkmi, ale to im pri predaji nijako nebráni často zlyhávať v úplne bežných a obyčajných ľudských situáciach.

Zrejme som v predajni zanechala hlboký dojem - dnes kuriér priviezol telefón LolLolLol

wau wau wau, prišla hora k mohamedánovi. To bolo určite tým využitím zamestnaneckej toalety, boja sa, že si tam bambuľka cvrkne aj inokedy Biggrin

Asi áno BiggrinBiggrinBiggrin

Naivne som si myslela, že dve návštevy predajne problém vyriešili.
Story však pokračuje...

V deň, kedy kuriér doručil telefón (teda 11.12.2013), prišla poštou aj faktúra za mesiac november. Mykla som plecom, však ju pred dvoma dňami vystornovali, tak nemám čo riešiť.
A ani som neriešila.

30.12.2013 pípla SMS - ružový operátor pripomínal, že som zrejme zabudla na úhradu faktúry za mesiac november, a vyzýval ma k urýchlenej platbe, aby som sa vyhla poplatkom za upomienku. A ešte mi v ten istý deň prišiel mail a na pevnú linku mi zavolal automat.
Hm. Takže storno akosi neprerazilo tam, kam malo.

Podumala som - dnes do MA nejdem, zajtra je Silvester, tiež nemienim riešiť, potom je Nový rok, do predajne teda tretí raz pôjdem až 2.1.2014.

A aj som šla.
Predajňa bola zatvorená.
Tak nič.

Štvrtý raz som sa tam dostala až 8.1.2014 (teda minulú stredu).
So slečnou predavačkou som spísala už tretiu reklamáciu a faktúru druhý raz vystornovala.
Tak hádam finito, nie???

Veru NIE!
Na druhý deň mi slovenská pošta doručila upomienku za neuhradenú faktúru spolu s mastnou pokutou.
A zaťala som sa - ani bohovi! Za november nezaplatím ani cent! O pokute ani nehovoriac.

Dnes pípla ďalšia SMS (a prišiel ďalší mail) - dorazila druhá upomienka od ružového operátora spolu s výstrahou pred odpojením pevnej linky.
A už som toho mala naozaj dosť!!!

Sadla som do auta a zas som sa kvôli jednej a tej istej veci vybrala do predajne.
A už som bola nepríjemná. Veľmi nepríjemná.
Postavila som tam do pozoru všetky tri prítomné slečny.

Okrem iného som im oznámila, že novembrovú faktúru nezaplatím, ani pokutu; za december som ochotná zaplatiť len alikvótnu čiastku za dobu, kedy som mohla využívať ich služby (teda od 11.12. do 31.12.); a ak mi odpoja pevnú linku, nezaplatím žiadne poplatky s tým prípadne súvisiace, ani zmluvné pokuty, ani nič podobné; a za január zaplatím zase len sumu za dni, kedy bude pevná linka v prevádzke.

Tiež som chcela vedieť, ako je možné, že za dva mesiace nikto z ich firmy nebol schopný zavolať na môj mobil (číslo predsa majú k dispozícii, posielajú mi tam automatické SMS), alebo za posledný mesiac na pevnú linku (myslím človeka, nie automat), alebo poslať mail (tiež nie automatický), alebo poslať list na moju adresu (ktorú tiež poznajú, automaticky mi posielajú faktúry), aby ma teda informovali, v akom štádiu riešenia sú moje TRI reklamácie, a prečo sa ja musím PIATY raz unúvať do predajne, aby som zas a znova riešila ich chybu a ďalšie chyby na tú prvú nadväzujúce.

Tak vraj to všetko doriešia.

(Pokračovanie nabudúce.)

Geo, držím palce v "boji" s operátorom, my však máme dlhoročnú skúsenosť takú, že reklamácie nám boli uznané až po zaplatení všetkých, aj neoprávnene fakturovaných služieb, až potom nám všetko dodatočne vydobropisovali... ale nevzdali sme to

Zuzi, nezaplatím.
Proste NIE.

Dnes som poslala polkilometrový list do ústredia, doporučene, mám pre seba kópiu. Som zvedavá, či sa dočkám nejakej reakcie od zodpovedných. Tipujem, že nedočkám.
No, ale tak máme ešte aj SOI, a ani tam zďaleka nekončia všetky moje možnosti.

geo, je to strasne, a ja by som zo skusenosti asi zaplatila, ja viem, tymto som ta asi nastvala, ale ja len chcem pripisat svoju skusenost, a aj to, aby si sa poradila s pravnikom..... Prisiel nam nedoplatok kedysi, v tej istej spolocnosti, na asi 30 halierov, zdalo sa nam to srandovne a osobne aj pisomne sme poziadali, aby nam to bolo pripocitane k nasledujucej fakture, a povedali ze dobre,ale nie....prisla prva, druha upomienka a potom varovanie, ze to pojde k sudu, a nieco o exekucii.....zdalo sa nam to strasne srandovne, a mali sme taku party, tam sme to hovorili s babunom, ze co nam asi zoberu, prazdnu flasku od piva ci tak nejako, ale zhodou okolnosti tam bol pravnik, na nasej party a porozpraval nam pribeh....
Tiez rodiny, co sa im to zdalo srandovne, kvoli 3,50 nieco riesit, a potom ozaj prislo k sudu, a sud prehrali, a nielenze zaplatili sudne trovy ale aj pokuty a ine, a cele to vyslo na 30 tisic korun,...my sme pokorne okamzite tych 30 halierov zaplatili.....
Nemam skusenosti ine, v tejto oblasti, ale viem, ze zle dopadli pribehy v oblasti, v ktorej s babunom pracujeme, a aj ked nenormalne ucty za plyn, elektrinu a ine boli, reklamacie, a pod...............je to nadlho, vzdy to skoncilo tak, ze najprv zaplat, potom to sudne ries, pomocou odbornikov a pravnikov....
Viem, ze len tak ozaj zhruba a laicky sa zapajam, viem vsak urcite, ze je tazke zastavit masineriu, ked sa rozbehne, a je uplne nemozne ju zastavit pred tym, kym nezaplatis, teda v oblasti, ktoru spominam...
Tak sa ozaj skus poradit s pravnikom.....

Babun, viem, že som v pozícii Dona Quichotta, ale ak sa všetci zmierime s tým, že nám megafirmy môžu kadiť na hlavu a my ani nepípneme, tak nám na tú hlavu kadiť budú donekonečna.

geo, ja som len tak v dobrom, lebo ta mam rada, aby si nakoniec nemdopadla dobre, lebo ja mam take skusenosti, a viem, ze clovek, co ma pocit, ze je v prave, ma pocit, ze to jeho pravo bude uznane, ale tuto asi celkom nie, mozno to Svajciarsko co nam Vladko sluboval Smile

No, však uvidíme. Nejako to dopadne ;-).

Nové správy!

Dnes prišla SMS v znení: Vazeny zakaznik, po presetreni Vasho podnetu Vam oznamujeme, ze Vasu poziadavku povazujeme za opravnenu. V samostatnej fakture Vam bude zohladneny dvoj-mesacny poplatok vo vyske ..,.. Eur bez DPH (..,.. Eur s DPH). S pozdravom ruzovy operator.

Druhej vete sice nerozumiem (ak by tam bolo preplatok, dávalo by mi to zmysel), ale prvá veta znie dobre. Yes 3
Tak počkám na samostatnú faktúru a uvidím WinkDirol

Dorazila samostatná faktúra.
Ružový operátor mi dobropisuje sumu za služby v rozpätí dvoch mesiacov.

I-m so happy

super, blahoželám k dobropisu a tvojej vytrvalosti Smile

Ďakujem SmileSmileSmile

geo mylila som sa, su vynimocne situacie, kedy psi hlas do neba dojde Smile A tesim sa, ze to skoncilo dobre, lebo mam skusenosti, ze to dobre nikdy moc nekonci Smile

O to viac poteší, ak to nakoniec dopadne tak, ako by to malo byť štandardom Smile ;-).