Bodka za nadpisom

Množia sa neskutočným tempom.
Už nie sú iba v nadpisoch bežných občanov na webových fórach rôzneho typu. Už vnikajú aj do reklamných a politických sloganov.
Bodky.
Za nadpisom!

Ak nepozná pravidlá slovenského pravopisu bežný občan, som ochotná prižmúriť oko. Aj keď s ťažkým srdcom. (Perfektnú znalosť rodného jazyka slovom aj písmom považujem za základ vzdelania.)

Ale že o pravidle za nadpis bodka nepatrí netušia AJ ľudia, ktorí sa ŽIVIA SLOVOM...
No ale FUJ.

Otáznik áno, výkričník áno - ale BODKA NIE!

Už len čakám, kedy si prečítam:
- na tabuliach, označujúcich začiatok obce: STUPAVA. BRATISLAVA. KOŠICE. ŽILINA.
- na obchodoch ODEVY. POTRAVINY. ŽELEZIARSTVO.
- v obchodoch: MASLO. MED. ČAJ. KÁVA.
- na informačných tabuliach: OZNAMY MIESTNEHO ÚRADU. NÁUČNÝ CHODNÍK. SPIŠSKÝ HRAD. ZOO.
- na železničnej stanici: PRÍCHODY VLAKOV. ODCHODY VLAKOV. WC. VÝCHOD.
- v novinách: TELEVÍZNY PROGRAM. PREDPOVEĎ POČASIA. ŠPORT.
- na mapách: MAĎARSKO. TALIANSKO. FRANCÚZSKO. ŠVÉDSKO.

Však BODKA, nééé?

Kategória:

Komentáre

Práve beží reklama v Lidli

FLORA GOLD
VARTE SRDCOM,
JEDZTE S CHUŤOU.

O problematike reklamných sloganov som na nate našla zaujímavú diplomovú prácu (fakt stojí za prečítanie celá):
https://dspace.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/14813/podstupkov%C3%A1_20...

Ako najčastejšie chyby v reklamných sloganoch Bc. Soňa Podstupková uvádza:
a) gramatické chyby (ako príklady: nesprávne používanie veľkých písmen v osobných zámenách Zaplatíme Vaše dlhy (Tatracredit.sk) a chybne umiestnené čiarky Peniaze, ako na
zavolanie (Profi Credit); Nie je zadok, ako zadok (Bushman)
- ja dopĺňam čechizmy a bodky za sloganom);
b) nelogické formulácie slov (ako príklady: Power to hit pain where it
hurts/Sila, ktorá porazí bolesť tam, kde je (Solpadeine)
- ja dopĺňam, že je stále väčší problém nájsť reklamný slogan, ktorý by neignoroval aspoň základné logické výroky);
c) násilné verše (ako príklady: Rádio SiTy- hráme iba shity - ja dopĺňam, že aj keď sa nepovažujem za znalca poézie, jednoduché rýmovačky typu naša-vaša, máme-dáme a juch-duch, považujem za milé akurát tak v dielkach detí v mladšom školskom veku, potom už od básnika očakávam niečo viac);
d) príliš všeobecné vyjadrenia (ako príklady: AVON - vaša značka a Na zábavu je vždy čas (Nový čas), čo k tomu dodať, asi radšej nič);
e) agresívne a vulgárne pôsobiace slogany (ako príklady: Z našich cien sa urobíte (NAY elektrodom), a ešte Nerobte to rukami. Nechajte si ho vykúriť (Eberspächer kúrenie), no ble).

geo, nemám k tomu čo dodať, je to tak, ale ešte by som skúsila nájsť štúdiu, kde dokázali, že výberom hudby, farieb a pod... sa reklama dostane do nášho podvedomia, a keď ideme do obchodu, automaticky siahneme po produkte, na ktorý sme sa ani nepozerali poriadne, v reklame, odbehli sme si pre oriešky, ale aj zvuk, všimni si, že reklamné vsuvky majú oveľa silnejší zvuk, ako samotný film, .....

Logika, nuž to predsa je o tom, že všetko logické, jasné, správne, korektné, cez nás prebehne ako po spláchnutí záchoda, nezanechá to žiadne stopy, tvrdia, že práve nelogické, absurdné, nesprávne, čudné, smiešne, priam absurdné a debilné, nás prinúti zastaviť sa a vnímať, a pritom netušíme, prečo nás to zaujalo, také vymývanie mozgu, bez nás o nás.....
je jasné, že si ktokoľvek čokoľvek zapamätá, keď je tam hrúbka, aspoň inšitnkívne, a nikto si nič nezapamätá, keď je to všetko v poriadku....
Osobitou kapitolou sú humorné reklamy, humoru a smiechu je tak málo, a tak má úspech, zober si, prečo sa niekoľko rokov stala najúžasnejším reklamným produktom kofola, a dcérka s otcom, ktorý nelegálne v lesíku reže stromček? Čo myslíš, prečo?

O politických sloganoch je zaujímavý pokec napr. tu: http://www.humno.sk/2009/05/31/bieda-slovenskej-politickej-reklamy/

Tereza Veselská píše:
Ak postavíte vedľa seba billboard propagujúci nejaký výrobok alebo službu a ten istý billboard v predvolebnom čase, keď je na ňom zavesená politická propaganda, bude vám hneď jasné, že politická reklama, tak ako si ju tu pestujeme už skoro 20 rokov, za tou bežnou, komerčnou, zaostáva takmer vo všetkom. Nejde ani tak o to, že nie je extra kreatívna, alebo vtipná. Politická reklama zlyháva aj v tých najzákladnejších atribútoch. V drvivej väčšine prípadov je nudná, prehliadnuteľná, nedokáže osloviť svoju cieľovú skupinu a vyzerá, ako by ju robili deti, čo si doma prvýkrát otvorili windowsácky Paint. To ako tie billboardy vyzerajú, hovorí o samotných stranách oveľa viac, ako to čo je na nich v konečnom dôsledku napísané a bohužiaľ, pranízka úroveň predvolebnej reklamy sa po voľbách priamo premieta aj do rovnakého úpadku všetkej propagácie platenej zo štátnych peňazí.

Za najčastejšie chyby politických sloganov označuje:
1. tváre namiesto programov (základným a mnohokrát aj jediným prvkom na politickom plagáte je tvár politika)
2. všetci sme úplne rovnakí (podľa prezentácie nie je žiadna strana ničím výnimočná)
3. imidž je na nič a profesionáli sú darmožráči (v politickom prostredí platí ničím neopodstatnené presvedčenie, že stranícky kamarát pracujúci zadarmo, poprípade za povolebný prísľub, je vždy lepší ako skúsený grafik, ktorému však treba zaplatiť).

Ako bod 4. dopĺňam stále častejšie a viac oči vyrážajúce gramatické chyby (vrátane bodiek za sloganmi).

Za dôvetok k článku autorke tlieskam.
Odhliadnuc od osobných preferencií, aj politická reklama je stále reklama a mala by spĺňať aspoň základné z jej kritérií. Ak ich politici nevedia zvládnuť a ani sa nevedia obráťiť na profesionálov, nikde nie je záruka, že rovnako šlendriánsky nepristupujú aj k ostatným aspektom budúceho vládnutia, v ktorých ich trebárs ja neviem nijako kontrolovať.

Bodka za nadpisom, no, vyzera to cudne, smiesne. Gramatika ide do uzadia. Je fakt, ze sa na nas vali mnohonasobne vacsia lavina informacii ako pred povedzme dvadsiatimi rokmi a je fakt, ze intelektualna alebo vzdelanostna uroven ich tvorcov a poskytovatelov klesa do suterenu. Neviem, kto tvori letaky pre obchodne retazce a neviem, kto su pseudo zurnalisti v nasich mediach, ale uroven jazyka je strasna.

Hrubky v hovorovej, ci pisanej forme v mediach vsetkeho druhu su na dennom poriadku. Co vsak mna zaraza je uroven vyjadrovania politikov. Prave preletujem cez dnesnu dennu tlac a s udivom sledujem spor Prochazka - Matovic. Viem, ze je to uplne o inom ako bodka za nadpisom a nejde mi ani o jadro sporu. Vcelku je mi jedno, ci ma pan Prochazka za usami, alebo nie, ved preco by prave on nemal mat.

Ale, aby niekto s titulmi JUDr. a PhD., pouzival slovnik ako "Chalanov som zhulakal", o politickom sokovi povedat, ze je "podly humusak" "davam vam spravu a slus". Nehovorime o sefovi dedinskeho futbaloveho klubu, ale o kandidatovi na prezidenta a nadejnom buducom premierovi. Hoci aj prezidentova dcera povie, "A co ja viem, je to tatinov novy job" Nemusia recitovat Hviezdoslava, ale tento slovnik "blizsie k ludu, blizsie k masam" je hrozny.

Ľubka, presne - také čisté buranstvo (viem, je to čechizmus, ale ja nie som ani politička, ani nepracujem v reklame), čoraz väčšia neprofesionalita a salámizmus prekvitá na každom kroku.

TV, rádio, noviny a časopisy nemusím sledovať, ale rôzne nápisy kade -tade na verejných miestach neviem nevnímať. Akonáhle mi padne zrak na nejaký text, automaticky ho prečítam. A nožík vo vrecku sa mi otvára čoraz častejšie.

geo, je to myslim siroky problem, ja sama nie som jazykovo cistucka, priznam sa, ze milujem cechizmy, lebo v slovencine ma proste v tu ranu dobry vyraz nenapadne....
Ludia rozpravaju hrozne, a niekedy chapem preco, a ak sa mladez bavi stylom ty koxo, xixi, jemne nuansy spisovnej slovenciny sa tu ozaj cudzincom, ludia sa nerozpravaju, necitaju, nepisu spisovne, vdaka internetovej komunikacii, citaju priserne preklady pikosiek bulvarnych...
Novinari, no skoda hovorit, ....
Zrychlena doba dodala aj zrychlenu konzumaciu, bez narokov na kvalitu....
Pozri si komunikaciu na internete, neverim, ze vsetci, co tam cokolvek dobre znevazuju, cokolvek zaujimave spochybnuju, cokolvek pozitivne skusaju obhodit vykalmi zavisti, neprajnosti a nepochopitelnej zloby, su len nevycvalani pubertaci, su to aj dospeli ludia, a zrejme nam staci takato ponuka, verejnych sluzieb a verejnych cinitelov, a ich vyrazovych prostriedkov, ved je to jedno, ked nejaka misska ma nove prsa neee? ROFL

Idem odviest Ankin (lebo neviem ako sa geo sklonuje Smile blog do uplne inde, ale ved diskusia je diskusia a vsetko so vsetkym suvisi. Posledny rok som zo slovenskych medii a verejneho zivota uplne v soku (trosku priexpresivne) Babun, spomenula si internet, tie chaty a prispevkove vlakna v slovenskych dennikoch, to je des a hruza (znie to lepsie ako hrôza), vyjadrovanie na verejnosti, verejnych cinitelov vsetkeho druhu - stoka.

A teraz otazka. Hrubne, vulgarnie, primitivnie, agresivnie slovenska spolocnost? Mate tiez takyto pocit? Alebo som len dlho prec a v kanadskom prostredi to nesledujem, lebo ma to nezaujima a ani v cudzom jazyku to clovek tak citlivo nevnima. Alebo len obycajne starnem.

Babun, bežní ľudkovia hovoria (a píšu), ako im zobák (a klávesnica) dá. Nevravím, že si to nevšímam. Všímam. Ale zvyčajne nekomentujem. Koniec-koncov, mnoho čechizmov a slangových výrazov v hovorovej reči používam aj ja.

Ide mi však o to, že novinári, moderátori a reklamní kreatívci sú trošilinku iná kategória. Sú to ľudia, ktorí sa živia slovom, teda by ho mali ovládať perfektne.
Ale mnohí neovládajú.

Pozri si komunikaciu na internete, neverim, ze vsetci, co tam cokolvek dobre znevazuju, cokolvek zaujimave spochybnuju, cokolvek pozitivne skusaju obhodit vykalmi zavisti, neprajnosti a nepochopitelnej zloby, su len nevycvalani pubertaci, su to aj dospeli ludia, a zrejme nam staci takato ponuka, verejnych sluzieb a verejnych cinitelov, a ich vyrazovych prostriedkov, ved je to jedno, ked nejaka misska ma nove prsa neee?

*

A teraz otazka. Hrubne, vulgarnie, primitivnie, agresivnie slovenska spolocnost? Mate tiez takyto pocit? Alebo som len dlho prec a v kanadskom prostredi to nesledujem, lebo ma to nezaujima a ani v cudzom jazyku to clovek tak citlivo nevnima. Alebo len obycajne starnem.

*

Nuž, tiež mám pocit, že zlosti, vulgárnosti, prízemnosti, primitívnosti a agresivity vo verejnom živote pribúda. Možno to len viac vnímam. Neviem.

A preco pribuda, je na to nejake rozumne zdovodnenie ? Zbavili sme sa strasnych okov socializmu, ci nebodaj az komunizmu. Mame demokraciu, slobodu. Mala by nastupit radost, nadsenie, iniciativa, novatorstvo, tuzba po vedomostiach , vzdelani, uspechu, informaciach. Kazdy ma svoj osud vo vlastnych rukach, moze cestovat, vyznavat nabozenstvo, ake sa mu paci, robit a podnikat v lubovolnej oblasti, studovat, co chce, zit zivotnym stylom, aky mu vyhovuje. Otvorene su dvere ku kulturnemu zapadu. Tak preco potom vulgarnost, prizemnost, primitovnost, agresivita.

Ano, v predchadzajucom odseku je sarkazmus aj ironia. Ale vazne sa pytam, preco je to tak?

Lubka, teraz napíšem niečo asi absurdné, ale ja mám pocit, že tie okovy socializmu mnohým ľuďom chýbajú....
Lebo boli dané jasné pravidlá, zamávaš mávatkom na sprievode, podpíšeš čo chceme, odpudivo zapudíš svojich príbuzných, v kapitalistickom zahraničí, v pohode ti poskytneme byt v paneláku, nebudeme moc riešiť, že sa všade kradne, a korupcia nadobudla enormné rozmery, všetko bolo potom pohodlné...
Deti dostali knihy a zošity a niekoho, s kým si mohli dopisovať v Ulanbátore, a potom sa zohnali bony, cez kamarátku brata lacnejší stavebný materiál, slopúchalo sa tak, aby to moc nikoho neohrozovalo, zohnali sa bony, sestra v cestovke vybavila devízový prísľub do juhošky, aj autá, a tie šóry na čokoľvek, boli jasné, nemenné, a tým pádom ľahko ogabrateľné, učili sme sa rusky a normálne sme sa tvárili, že našim najväčším cieľom je byť podobnou dojičkou, inžinierom, vedcom ako v sovietskom zväze a keď sme túto mimikru poskytli, dostali sme pokoj a obývačkovú stenu, resp. lacné ROH zájazdy, pionierske tábory.....žili sme v rámci jasných pravidiel, druhým životom mimikrickým....
A teraz, ako píšeš, máme slobodu, môžeme robiť čo chceme, ale pravidlá sa menia každý týždeň, miesto papalášov, bohatých, úzko spojených s jednou a jedinou stranou, tu máme neúrodú zmes kadekoho, od aktívnych pašerákov, zlobrdov, čo nemajú ani ZDŠ, strán je ako maku a nikto nič negarantuje, mafiáni navlečú oblek a kandidujú, zberba, aspoň z etického hľadiska, s úsmevom rozhadzuje peniaze, za neskutočné úroky, lebo sme chtiví moderných výdobytkov, okrádajú nás tak isto supermarkety, ale jedlo nechutí, veci sú umelé, nevieme kde zobrať prachy na lieky, a nevieme, čo s tou slobodou vlastne robiť....
Tak sa navzájom neznášame, pre istotu, všetko si závidíme, pre istotu, tradície sú na ťarchu, úcta je smiešne slovo, rozvádzame sa, lebo veď a čo, žiadne úsilie nevynakladáme, lebo načo, na zachovanie rodiny, miešame si pojmy s dojmami, nakupujeme, a potom skučíme, lebo nám po krku idú exekútori, na príjemnom serveri, kde sme všetci jedna duša a jedno telo, sa mihne úvaha, že na staré kolená, treba, a už hneď, ale tá je zmietnutá veselým poznaním, a čo, veď čo bude to bude, a týchto buďov potom možno, pozeráme v telke, v slzavom príspevku, kde plačú, že nemajú z čoho žiť.....
Asi tak ja to vidím, ale to je ozaj na dlhú tému a diskusiu..... je to len čriepok....

Dnes som si cestou do a zo školy (dcérkinej) zapísala pár skvostov z reklamných plôch (šoféroval syn, ide mu to veľmi dobre, mohla som sa venovať aj niečomu inému ako sledovaniu jeho štýlu jazdy).

*

Nové 3 izbové byty.

Bola som v pokušení zavolať do danej realitky a spýtať sa, či predávajú naozaj len tri byty :-D.
A spomenula som si pritom, že pri jazere kúsok od našej viesky pre zmenu predávajú 4 árové pozemky.
O používaní pomlčiek v spojeniach 3-izbové a 4-árové (a tak podobne) zrejme v reklamných agentúrach ešte nepočuli.

*

Nábytkárska firma má slogan (pre istotu napísaný samými veľkými písmenami, zrejme nevedeli, či napísať vy alebo Vy, takto sa dileme vyhli):
"PRÍBEHY NAŠICH POSTELÍ PÍŠETE VY!"

Pochopili ste posolstvo? Lebo ja nie.
Použitie úvodzoviek a výkričníka tiež. (Nezmyselne použité výkričníky pribúdajú rovnakým tempom ako bodky za sloganmi. Ďalšie príklady dodatočne doplním.)

*

A perla predajne so spojovacím materiálom:
Vaša diera, naše potešenie.

Tu som usúdila, že pre moju duševnú pohodu bude lepšie ani sa nepokúšať zistiť, čo vlastne chceli propagovať.

"PRÍBEHY NAŠICH POSTELÍ PÍŠETE VY!" Vaša diera, naše potešenie. To je uzasne Smile

Nie, nemýliš sa, je to tak Ľubka, učiteľkám sa bežne sprosto nadáva, deti v škôlke majú kanálový slovník a chovanie - nechovanie, už keď moja kamarátka, Matka to Tereza v oblasti učiteliek materských škôlok, povedala, že tento rok má takú triedu, že jej je pomaly do plaču, že nestíha zrovnávať ziapajúcich rodičov, vzpurných potomkov, a nevidí miestami žiadny výsledok, svojho snaženia, môže kresliť, recitovať, spievať, modelovať, svet skúšať objavovať, deťom dušu otvárať, pomáhať, keď v rodinách je bordel....
Medzi sebou sa ľudia hrubo bavia, ja niekedy tiež zapadám, keď je tu cirkus pracovno kadejaký, ale ozaj, ja čo som sama pejoratívne blahosklonná, mám problém, keď mi vedľa ziape celá rodina a zatiaľ čo oni považujú spor za úsmevný, a lietajú pohlavné orgány, alebo príde kamarát, a začne zhusta, dane štát a čo orgán to orgán a ja kňukám ježiš, mierni sa, som na to alergická, podnikatelia, kadekto, a hrozné je, že to začína byť normálny jazyk....
Primitívne vtipy, zábava, televízne relácie, bulvár, čo ja viem, možno chlieb a hry,
Najväčšiu sledovanosť, majú takéto relácie.....(prebrané, už som o tom mnohokrát písala a zas sa asi opakujem, pôvodný formát je ozaj milý a príjemný, Hansi sa pri kvietkoch muškátových zoznámi s Evelyn, a spolu okukujú spokojné kravičky na čistom hospodárstve, vyleštený traktorík, a Hansi uloží Evelyn do voňavých periniek, a druhý deň je zas obhliadka políčka, oťukávanie, romantika....to JE pôvodný formát) Kde si mladý muž, čo nemá čas na iné, nachádza spriaznenú dušu, a hádam sa zadarí, aj sa zadarilo, a Evelyn v tiroláckom kroji, po nejakom čase, húpajúc bábätko a prezentujúc už spoločné hospodárstvo, zas a zas len čistých kravičiek, spokojných ovečiek a čistých oracích potrieb)......

U nás je tento formát takýto:
Nejaká osoba, so slovníkom príšerným, bez 8 zubov, romanticky súperiaca o farmára alkoholika, v polozúfalej barabizni, s dvomi apatickými, špinavými kravami, kde sa dve úbohé bytosti váľajú v sexuálnej onej, a tá tretia, v štekliach s ponožkami poskakuje po hnoji a sprosto im nadáva, potom sa všetci ožerú, vrátane mamičky a pobijú, a v nejakom hnoji si to rozdajú súperky o lásku farmára, čo medzitým ožratý súloží v šope na kope svinstva s treťou adeptkou, čo sa pred tým okúpala v nejakej škarpe pred domom, močovkovej, ..........toto má najväčšiu sledovanosť....
Ja neviem, ja nie som národný psychológ.... ale niečo to hádam znamená....

Druhý formát, ide to už XY rokov na VOXe, hádam už aj 15 rokov, ide o varenie, gurmánske, a pohostinstvo, a predstavenie prostredia, kde pohostenie pripravujeme, ide o jedenie, hostiteľské schopnosti, atmosféru, príjemnosť prostredia......je to prebratý formát, a v Čechách to zatiaľ udržujú v norme, ale u nás relácia o varení, kde sa behom týždňa vystrieda 5 ľudí, čo sa vôbec nepoznajú, v súťaži gurmánskej, spoločenskej, kde ide o stravu, prostredie, hostiteľské schopnosti, majú najväčší úspech tieto diely, a preto sa aj opakujú v reprízach:

Vyberie sa jeden tranvestita, róm, zapšknutá nepríjemná baba, ktorá nič neje, a nič jej nechutí, a iné bytosti, a urobí sa večer, kde hostia preskočia cez výkaly na chodbe, povečerajú v izbietke temer na zemi rukami párky, zahrajú si človeče nehnevaj sa, a obodujú sa s úškľabkom, že ja to chcem vyhrať a tak nedám body....atď
Tak isto nevychádzam z údivu, lebo to ozaj s údivom sledujem, tieto formáty, na ktoré som zvyknutá v nemeckých prevedeniach, a nechápem...
Nechápem ani formáty Výmena manželiek, a už aj nemčúrikovia podali kadečo, kadejaké slabasté, sociálne rozhárané rodinky z pôvodnej NDR, ale výmena manželiek, kde sa nič netušiaca bytosť dostane do schátralej chatrče bez elektriny, vody, s 5 špinavými, zmrznutými deťúrencami, a manžel tam láme poslednú stoličku, aby zakúril, a tu by mala sirénami hučať sociálka, ale nehučí, národ sa baví, na tom, ako neznáma žena umýva cudzie deti, kupuje im stravu za vlastné a je jej na samovraždu, a potom sa to ešte preberie v reflexe, a inde, a všetci riešia, prečo ten otec je také hovado, a matka taká neschopná, a bulvár tým žije, zo tri týždne, aj v hlavných televíznych novinách sa kašle na ekonomiku, politické informácie, a sleduje sa osud rodiny, a je to na grc, celé....aj kvôli tomu, že to národ sleduje, a rád, aj kvôli tomu, že to tak je.....
Písala som nedávno, o tom, ako sa to rieši inde, (o projektoch s prebytkami stravy, supermarketov, s okamžitým spracovaním a rozvozom, o alternatívnych samobudovaniach, kde si normálne dvaja ľudia, na ulici žijúci, s malou pomocou zoženú, prebudujú, zarobia, je im ukazovaná cesta, ale nedostanú žiadny kapitál, ľudia sa zbavujú stavebných a iných prebytkov, ak vedia, kam, a nekončí to na smetisku, odborníci radi poradia, ľudia radi dajú, ak vidia úsilie, a ohromné nasadenie v zmysle, zmením svoj život.......)
Lebo myslím, že šlapeme smerom nazad, k slepým lastúram, chtiví nenáročnej zábavy, mne je dobre, keď vidím, že niekomu inému je strašne blbo, alebo ja som múdry, keď vidím, koľko debilov je okolo mňa, a hlavne keď vidím, že každý debil, ak sa dostane do bulváru, zarobí viacej, ako ja za pásom vo fabrike, a tak reptám na osud, režim, smejem sa debilom a zároveň im závidím....
Tak takto to momentálne je.....
Bavíme na biede, čo je väčšia, než naša vlastná, bez toho, aby sme urobili čokoľvek, aby naša spoločná bieda bola znesiteľnejšia...
Myslím, že my s babúnom sme mali šťastie, že sme začali podnikať veľmi skoro, skoro sme sa naučili, že nám nikto nič nedá zadarmo, že za každý svoj počin sme zodpovední, že čo si nezarobíme, to nebudeme mať a aj to bolo dobré, že v tej dobe NEBOLA žiadna možnosť pôžičky pre súkromníka...
Tvrdá škola, ale zúročila sa, ale ostatok národa, oberaní o ilúzie, nevediac čo je pravda či klamstvo, z najvyšších miest, rodiny v rozkladoch, kvôli neschopnosti rásť, deti čo sú našim obrazom, neposúdzajúce hranice, ale zato poznajúce depresívne stavy už v rannom veku, lebo sú často len nástrojom bojov medzi rodičmi, veselé stránky šťastných matiek a otcov, kde sa radi pridružujeme, a aspoň v ilúzii, si píšeme to, čo by sme ozaj chceli mať, zažiť, a cítiť, a keď nám to niekto rozbije, je triednym nepriateľom, našej krehkej iluzórnej záhradky šťastia medzi spolukvetinkami, zúrivo sa ruveme o to, aby tá tapeta peknej planéty porozumenia nebola škvrnkaná škvrnkami, lebo sa cítime zle, neisto a nechceme to, bojíme sa o veselosť aranžovanú, pomedzi húsatká žltkavé štebotajúce, lebo potom sa cítime isto a stabilne, ak je všetko ako na plátne maliara, sveta, kde ten človek maľuje len to, čo tam chceme mať, resp. čo by sme tam chceli mať.....
Tak žijeme v hrubom a primitívnom svete, kde pravda je malá príšera, ktorú nikto nechce prijať, v akejkoľvek životnej situácii, sme národ bilboardov, kde nám niekto nakreslí čokoľvek absurdné, ale je to pekné, vonia to, je mi z toho do smiechu, cítim sa lepšie, a tak je to ozajstné, ako panáčik z plastelíny, čo nám vyčaruje čarodejník z krajiny OZ
Cítiš to dobre, agresivita, primitívnosť a neláska, chlieb a hry, v chaose úplného neprehľadna, keď ti štát klame, úrady sú deravé silonky, kde tými dierami prebehne ktokoľvek, čo je plecnatejší, právo je smiešna blbosť, pravidlá sú len pre niektorých, zákony sa dajú plasticky modifikovať, vzdelanie detí je konečná stanica, typu, rob si čo chceš ale nejako si to zariaď, hysterické deti, ktoré majú pocit, že ak európska únia povie, že minimum magister, tak minimu magister, a klofajúc povzbudzovadlá, behajúc po psychológoch končia školy, bez minimálnej šance sa doma zamestnať....Zdravotníctvo je maratón farmaceutických spoločností, sociálka je smiešny pojem, a ľudia sa v núdzi proste nedovolajú, nedokážu, neobhája, v neprehľadnom chaose papierovania, sa nikam neprepracujú, až kým si ich zrovna nevšimne Vilko, a jeho modré z Neba......ale to som už písala a nikto nereagoval, na môj poker, teda článok o absurdpokri, a tak končím, ......

Hlásim, že bodky už prenikli aj do súkromnej televízie (obávam sa, že je otázkou času, kedy sa objavia aj v STV).

*
Na konci seriálu, ktorý produkuje Markíza:

POKRAČOVANIE NABUDÚCE.

*
Hlásenie (na spodnej časti obrazovky) v tej istej televízii pred začatím ďalšieho programu:

TENTO PROGRAM OBSAHUJE SKRYTÉ TITULKY PRE NEPOČUJÚCICH.

*
Za textom, napísaným samými veľkými písmenami, tie bodky obzvlášť vyrážajú oči.

Geo život napreduje míľovými krokmi, a dočkáš sa, neboj aj takého: TENTO.PROGRAM.OBSAHUJE.....:)))

Nestraš Shok

Bola som v BA a (ako zvyčajne) som sledovala, čo je nové na bilboardoch.
Skoro som havarovala, keď som si na jednom z nich prečítala slogan Demokratickej strany.

JE ČAS UKONČIŤ PASIVITU

To si robia srandu, nie?
Ale asi nie, lebo vzápätí som uvidela ďalší.

NIEKDE SA STALA CHYBA

A do tretice:

TOTO SME URČITE NECHCELI

No amen tma.
Jedna z najstarších politických strán na Slovensku si zvolila veľmi nešťastný spôsob novej prezentácie.
Jednak sú všetky slogany, ktoré som videla (z rozhovoru so synom viem, že ich po BA visí viac, len ja som nemala to "šťastie" ich vidieť), orientované do minulosti, druhak si nimi účinne kadia do vlastného hniezda.

Je čas ukončiť pasivitu
1. Pre porovnanie slogany, ktoré hovoria vlastne to isté, ale sú orientované do budúcnosti: poďme robiť niečo nové alebo nastal čas na zmeny alebo poďme na to inak (atď., atď.)
Viem, sú sprofanované a tiež nič nehovoriace, ale aspoň orientované správnym smerom. Minulosť sa totiž nedá zmeniť, ale v budúcnosti sa môže odohrať (doslova) čokoľvek, a preto ma ako (potencionálneho) voliča zaujíma podstatne viac.
2. To, že DS bola dlhé roky pasívna, je na hanbu. Politici majú ako náplň práce robiť (ideálne niečo prospešné) pre spoločnosť. Prečo by ma ako (potencionálneho) voliča mala oslovovať strana, ktorá tak nečinila, a ešte si to aj vycapí na bilboardy?

Niekde sa stala chyba
1. No, stala, a veľká a... ČO S TÝM (doprdele) MIENITE U/ROBIŤ??? (budúcnosť ma zaujíma)
2. Opäť negatívna správa pre (potencionálneho) voliča - DS tomu nedokázala zabrániť. Prečo ma teda má DS zaujímať???

Toto sme určite nechceli
1. Ako (potencionálny) volič však FURT neviem, čo vlastne chcete TERAZ.
2. Ani my, občania, sme to (v drvivej väčšine) nechceli, a na to si volíme politikov, aby takéto prúsery nenastali. DS bola pri tom, prúser nastal, takže zase dokola - prečo by ma (ako potencionálneho voliča) mala zaujímať nefunkčná a neschopná politická strana?

Tak to DS má takéto bilbórdy ? Som si minule skoro vykrútila krk nad TOTO SME URČITE NECHCELI, ale stranu som nedokázala identifikovať, asi sme šli prirýchlo. Nuž, Kalinčiakova Reštavrácia nestráca na aktuálnosti ani po vyše stopäťdesiatich rokoch ...

Nuž, majú nového predsedu, novú webovku, nové slogany, ale v skutočnosti - všiiicko po starom Biggrin

Aspoň tam nevrazili bodky Lol

Zase idete niekoho volit ? (Nie, geo, neurazam Ta, poznam Tvoj postoj k volbam Smile Myslim tak prenesene, ako vy vsetci, narod slovensky teda vlastne my vsetci, lebo mozno aj my zahranicni Slovaci mozeme volit, aj ked prezidenta sme nemohli, ale aj tak mi je to sumi fuk. ) Preco su billboardy? Ved ste uz volili aj do europskeho parlamentu, aj noveho, sviezeho, herecky posobiveho prezidenta. Koho este treba volit? Ci bilboardy len tak na spestrenie a skraslenie zivotneho prostredia ?

Demokraticka strana - Wiki hovori, ze predseda je Kanik, moje nervy. Ci este lepsieho nasli? Ale ved tomu sa dari, nie? Aj na trhu s nemovitostami tot v metropole, aj v Banskej Stiavnici, ten istotne nie je pasivny, ani nechyboval a co chcel, to asi ma. Este som nasla jednu demokraticku stranu, tusim dokonca cuduj sa svete, slovensku. Ta ma noveho predsedu, este viac sa svete cuduj - Sergeja Kozlika. Tam by som aj o pasivite, aj o chybach, aj ze sme az tak velmi nechceli, veruze uvazovala.

Alebo mame este viac demokratov, na tom nasom malom Slovensku?

Ľubka, musela som si to tiež pozrieť, na orientáciu na našej politickej scéne už tuším bude treba zo tri-štyri vysoké školy Biggrin

*

08.03.2014 16:16
Europoslanca zvoleného za HZDS Sergeja Kozlíka v Košiciach na ustanovujúcej schôdzi zvolili za predsedu novej Strany demokratického Slovenska (SDS).
Sme nová stredoľavá strana s novými stanovami. Nie sme nástupníkom HZDS a výrazne sa líšime. Chceme byť účinnou protiváhou strany Smer a ponúknuť alternatívu voličovi z ľavého a stredového spektra,“ povedal pre novinárov Kozlík.
http://spravy.pravda.sk/domace/clanok/310900-vznikla-strana-demokraticke...

Takže to sú INÍ (stredoľaví) demokrati BiggrinBiggrinBiggrin

***

S DS to bolo na pokračovanie:

http://sk.wikipedia.org/wiki/Demokratick%C3%A1_strana_
Ľudovít Kaník bol do čela DS zvolený aj na poslednom riadnom kongrese Demokratickej strany 18. júna 2005. Na kongrese otvorene presadzoval úzku spoluprácu až splynutie strany s SDKÚ. 17. decembra 2005, odsúhlasil mimoriadny kongres DS trojpätinovou väčšinou zlúčenie strany so Slovenskou demokratickou a kresťanskou úniou. O zlúčení strán rozhodol definitívne kongres SDKÚ dňa 21. januára 2006. Nová politická strana pôsobí pod názvom Slovenská demokratická a kresťanská únia - Demokratická strana. Oficiálne Demokratická strana zanikla 13. februára 2006, kedy bola vymazaná z registra politických strán ministerstva vnútra. V čase zlúčenia s SDKÚ mala DS asi 1700 evidovaných členov.

Tá časť základne Demokratickej strany, ktorá sa nestotožnila s fúziou s SDKÚ, sa rozhodla založiť nový politický subjekt, ktorý mal pokračovať v odkaze a tradíciách Demokratickej strany. K obdobiu odovzdávania kandidátnych listín do parlamentných volieb v roku 2006 ešte nový politický subjekt nebol zaregistrovaný a tak jednotlivci prijali ponuku kandidovať na kandidátke Slobodného fóra. Subjekt bol neskôr zaregistrovaný pod názvom Demokratická strana Slovenska. Na Republikovom sneme 29. septembra 2007 sa rozhodlo o návrate historickému názvu Demokratická strana. Pod týmto názvom táto strana pôsobí naďalej v slovenskej politike, ako mimoparlamentná strana.

***

No a táto (momentálne) mimoparlamentná strana (najprv Demokratická strana Slovenska, čiže DSS; teraz DS) má nového predsedu.

http://www.demokratickastrana.sk/historia-demokratickej-strany/
V decembri 2005 bolo na mimoriadnom kongrese odsúhlasené zlúčenie strany s SDKÚ. Veľká časť členskej základne DS, ktorá so zlúčením nesúhlasila, dala bezprostredne zaregistrovať na ministerstve vnútra Demokratickú stranu Slovenska. 29. septembra v roku 2007 sa vrátila k svojmu pôvodnému názvu Demokratická strana.

Demokratická strana v ďalšom období bola značne pasívna, jej členovia znechutení uvedenými “politickými šachmi”, k čomu prispela aj opakovaná výmena predsedov strany. Jej budúcnosť zostávala neistá…
V roku 2014 sa stal predsedom strany MUDr. Michal Bucek. Nové vedenie chce uvedený stav zmeniť, aktívne sa vrátiť na politickú scénu a nadviazať na svoju úspešnú históriu v dejinách demokracie Slovenska, v ktorej hrala dôležitú úlohu.

***

Zostáva záhadou, prečo má DS nové bilboardy práve teraz. Možno len chcú využiť hluché politické obdobie (aby sa nestratili v mori iných politických sloganov).

V novembri budú voľby do samospráv tak si asi robia už reklamu....

No vidíš, tam by mohol byť pes zakopaný Good

Joj, tak predsa volby. Preco sa neodvoli vsetko naraz? Neusetrili by sa peniaze?

Asi ani nie.
Ak aj náhodou áno, prešustrovalo by sa inde. Prašť ako uhoď.

A ani občan by sa potom hooodne dlho necítil dôležitý BiggrinBiggrinBiggrin