Nepovolená reklama

V reklamných agentúrach dobre vedia, že najlepšia reklama je odporúčanie. Lepšie povedané, najlepšia reklama je taká, keď služby alebo výrobky odporúčajú ľudia svojim známym.
Zároveň vedia, že čoraz viac spotrebiteľov v praxi odmieta venovať záplave reklamných oznámení svoj ​​čas, a v médiách jednoducho nečítajú alebo nesledujú všetko, čo je označené ako "reklama" či "inzercia".

Reklamní kreatívci sa teda stále viac uchyľujú k tzv. skrytej reklame. Zákon ju síce zakazuje, ale peniaze predsa nesmrdia.
Skrytá reklama je akákoľvek reklama, ktorej komerčný a účelový pôvod nie je pre spotrebiteľa z obsahu a formy reklamného oznámenia dostatočne rozlíšiteľný. Je preukázané, že informácie, o ktorých netušíme, že sú reklamou, majú u príjemcov vyššiu dôveru. Skrytá reklama teda de facto klame spotrebiteľa tým, že vyvoláva dojem, že o reklamu nejde.

Na webových stránkach je raj pre skrytú reklamu. Všade, kde môže pridávať nejaký obsah aj užívateľ, sa registrujú ľudia, ktorých jediným cieľom je vzápätí nenápadne odporučiť rôzne kozmetické prípravky, cestovné kancelárie, výrobky rôznych firiem i firmy samotné, súkromné centrá na riešenie čohokoľvek a dokonca aj lieky.
Samozrejme, takmer výlučne to nie sú dobroprajníci, ktorí sa chcú podeliť o svoje skvelé skúsenosti. Za svoje odporúčania sú totiž slušne platení. Rozhovor s jednou takouto "diskutérkou" na webe si môžete prečítať tu: http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/chvalim-za-penize-na-webu-pribyva-skr...

Dobrý admin pozná užívateľov, ktorí chodia na stránku. Pri rôznych odporúčaniach teda rozlišuje medzi stálymi prispievateľmi, ktorí naozaj chcú druhým len poradiť; a medzi čerstvo zaregistrovanými "radcami".

Takže - smelo v akomkoľvek množstve pridávajte linky na čokoľvek, čo sa vám páči, alebo chcete posunúť ďalej.
Ja už si to pretriedim SmileWinkDirol

Kategória:

Komentáre

Smile Díky za info. Ja som chodiaca reklama pre náš produkt, naozaj je pre mňa "lovemark" a to sa snažím z tej značky aj vytvoriť u ostatných ľudí. Ale tu sa budem krotiť Smile
Len pre info: Lovemark je značka, ku ktorej majú ľudia pozitívny vzťah, stret s ňou vyvoláva pozitívnu emóciu a jej priaznivci sú k nej veľmi lojálni. Väčšinou predstavuje rovnakú filozofiu, akú razia jej priaznivci. Napríklad taký Apple bol typickým príkladom lovemark, jeho priaznivci mu plne dôverovali a boli ochotní zaplatiť o dosť väčšiu sumu za jeho produkty ako za konkurenčné. Pretože vedeli, že to, čo Apple sľubuje, aj splní (po smrti Jobsa to už ale celé ide dolu vodou, to je ale iný príbeh). Pre mňa bol Apple tiež lovemark, už šesť rokov mám notebook od neho a je fakt kvalitný. Ale iPhone 5 po Jobsovej smrti už bol citeľne nekvalitnejší.

No a ústne odporúčanie, o ktorom hovoríš, sa volá "word of mouth" a je to najcennejší spôsob reklamy. To sa totiž podarí len ťažko a spravidla za ním stojí produkt, ktorý je skutočne kvalitný. Reklamky a marketingové oddelenia sa často pokúšajú zaplatiť si word of mouth, najme si ľudí ktorí verejne propagujú ten ktorý výrobok, nielen na nete ale aj v realite, napríklad človek príde do reštaurácie a dožaduje sa nejakého produktu a keď povedia, že nemajú, tak je rozčarovaný a podobne. Ale to tomu produktu pomôže len krátkodobo, skutočné word of mouth sa nedá nahradiť Smile

Loulou, ja som tušila, že info perfektne doplníš :-).

Veľmi sa mi páči, ak sa robia veci s nadšením a z presvedčnia. A verím, že ocenenia od spokojných zákazníkov, o ktorých si písala, naozaj potešia.
A je naozaj potešujúce, že ľudia ešte stále dokážu rozlíšiť kvalitu Good

Dokážu, ľudia nie sú blbí. Teda nie všetci Smile
No vieš, nadšenie... ak niekto nerobí svoju prácu s nadšením, tak nie je na správnom mieste. Ja mám to šťastie, že som pomerne skoro objavila, čo ma napĺňa, a že som sa dostala k výbornému produktu hrou náhod a "náhod" :)Keby sa to tak podarilo všetkým ľuďom, to by bolo sveta žiť

To rozhodne Good

Ľudia si väčšinou vybrajú povolanie podľa toho, ako je lukratívne. Druhá najčastejšia možnosť - čo sa podarí zohnať. Potom to podľa toho vyzerá.
Na škodu všetkým, nielen tým pracujúcim :-(.

Dávnejšie som videla výborné video o tomto, pohľadám a hodím link. Má fakt veľa do seba a podľa mňa by ho mali vidieť všetci mladí, čo sa akurát rozhodujú, čo budú v budúcnosti robiť

Super, pohľadaj veru :-).

Je to toto: https://www.youtube.com/watch?v=WpkQPVm8zx8
V angličtine, hádam väčšina bude rozumieť.